„Opowieści o tym, co daje moc” to kontynuacja bestsellerowej książki Marka Michalaka pt. „Opowieści o tym, co w życiu ważne”. Tym razem wraz z autorem i bohaterami książki wędrujemy śladami życia, zdrowia, prawdy, piękna, wiary, pokory, wierności, lojalności, cierpliwości, pasji, solidarności, demokracji i innych wartości. Zapraszamy małych i nieco większych czytelników do niezwykłej, a jednocześnie tak bliskiej każdemu krainy wartości, po której oprowadzają Julka, Miłosz, Hania i Amelka wraz ze swoimi rodzicami oraz babcią i dziadkiem. Mamy nadzieję, że czytanie i rozmowy z Waszymi bliskimi, z przyjaciółmi, znajomymi, nauczycielami o tym, co bliskie Waszym sercom, przyniesie Wam wiele radości, a także da Wam moc do rozumienia i zdobywania świata.
Książka napisana piórem mądrości i sercem wrażliwości. Książka nadziei i mocy. Każda wartość jest tu diamentem - skarbem sprawiającym, że świat dziecka w zetknięciu ze światem dorosłych i rówieśników staje się krainą dobrego porozumienia, miłości, radości i pokoju.
Prof. Adam Solak
Marek Michalak - pedagog, wieloletni rzecznik praw dziecka - doskonale słucha i wsłuchuje się w głos dzieci. Otwiera drzwi do dziecięcego świata i za Januszem Korczakiem powtarza, że dziecko jest same w sobie wartością, filozofem i poetą.
Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss
Marek Michalak (ur. 27.07.1971 r.) – tato Julii i Miłosza, pedagog, wychowawca, nauczyciel akademicki, działacz społeczny, dr n. społecznych, autor licznych publikacji o wychowaniu i prawach dziecka, m.in. książki „Order Uśmiechu – wspólny świat dzieci i dorosłych”, Rzecznik Praw Dziecka (2008-2018), Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu, Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka, Kawaler Orderu Uśmiechu, inicjator uchwalenia przez Sejm Roku Janusza Korczaka (2012), Roku Ireny Sendlerowej (2018) i Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka (20 listopada), doprowadził do licznych zmian w prawie lepiej zabezpieczających dobro dziecka (m.in. wprowadzenia całkowitego zakazu stosowania kar cielesnych wobec dzieci).
Zobacz fragment książki