Powieść Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego łączy ze sobą wszystkie zalety powieści przygodowej i podróżniczej. Autor barwnie opisał krajobrazy indyjskiej dżungli końca XIX i początków XX w., trudne życie Hindusów i ich rodzin, codzienną pracę, tradycję i kulturę. Wzruszająca opowieść o losach małego kornaka Amry i jego wspaniałego słonia Birary pokazuje, że między człowiekiem a zwierzęciem może istnieć prawdziwa przyjaźń, pełna wierności, oddania, miłości i poświęcenia. Autor pokazuje, że zwierzę jest rozumną, czułą istotą, która potrafi pokochać swojego opiekuna, zaufać mu i być mu bezgranicznie wierna. Przyjaźń łączy też Amrę i królewicza Nassurę. W utworze ważnym wątkiem jest też motyw przyrody i polowań oraz życia hinduskiego społeczeństwa pod rządami brytyjskich kolonistów.
Zobacz fragment książki
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.